"Hej jag heter Herman och är hare"

Harry har hittat en hare
haren heter faktiskt Herman.
Här kommer Harrys hare.
Hej'! Jag heter Herman och är hare.
Jag har hellånga öron
och hoppar mig fram
hoppar mig fram.

Hundar kan jag inte med. Nej!
De är så häftiga och hemska i humöret!
När jag ser en hund får jag bråttom.
När jag får bråttom hoppar jag
två steg i taget, två steg i taget.
HEJ!

jag är inne i värsta barn sångs stadiet, så fort någon kommer nära mig är det en ny ramsa eller sång som jag försöker förfriska i minnet. En som har fått många skrartt är just "hej jaag heter Herman och är hare" , Åt de sista raderna hade vi väldigt kul åt idag!  När jag Julia och Vggo var på väg hem till Andreas. Då vi just försökte ta två steg itaget (i luften), det var ganska svårt och resultaerade i att jag har sträckt ensa skinkan ordentligt :/ Jag får helt enkelt inse att jag inte har samma spänst som en hare, får nöja mig med att gå runt och nynna i framtiden ;P
Det kanske kommer en ny atletisk incident snart hahha, jag är sjuk!

Kommentarer
Postat av: moa

haha, johanna med visorna! lar dig fler som vi kan ha till nasta festivalresa ;)

2009-07-12 @ 22:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0