tada, idag har jag varit kreativ och blivit gråhårig.

När alarmet ringer kl åtta på morgonen en lördag får man ångest. Som tur var sken solen redan utanför mittfönster och jag nästan hoppade ur ur sängen. (falskt)
Dagen började iaf med gymnasiemässan i älvsjö, jag har stått och snackat gymnasie inriktningar hela morgonen med ungar som verkar vara helt förvirrade, hjälplösa och väldigt rädda . Var jag också så liten och pluttig när jag för 3.5 år sedan var i samma situation?... Hmmm. Om jag var det så är jag glad över den jag är idag.


Mina homies på mässan. Btw så längtar jag galet tills när vi står där med UF.


Slutade vid halv ett och begav mig genast i till stan för att möta mamma, moster och två små kusiner för en lunch. Blev asiatiskt och jag åt tills jag höll på att spy.
Meningen var att vi skulle bege oss vidare till stadion för att kolla på freeride tävlingarna där. Men jag och mamma fastnade i butiker och det blev en sväng i stans hobbyaffärer för oss istället.
Insprationen sprids ganska fort mellan oss. Kom hem med massa svart lack/läder tyg  till en kjol, och delar till ett skärp. Resultatet kommer imorgon. Den är nästan klar, ligger på pressning under en hög böcker för att sista sömmen ska bli perfekt.
 
Kärlek.

Hittade även väldigt mycket pennor som jag vill ha, det påminner mig så mycket om Martin tiderna och alla period häften. När lönen kommer ska jag shoppa loss (på pennor).
Väl hemma fick vi ett ryck att måla om matbordet. Vilket innebar grovslipning, inget som är kul för den utan tålamod. Däremot är det så mycket roligare att dränka med färg och få göra den roliga biten. Jag hatar förberedelser.
 
Mamma slipar, jag kollar.

Med för mycket extas över att hålla i en pensel lyckades jag få vit färg i håret, känns som att man spruat för mycket hårspray på ett och samma ställe, så mycket att det inte kan torka. Klibbigt strävt och äckligt. Färgen är inte vattenlöslig, så jag ska sova på saken.
 
Koncentrerar mig på att den vita grundfärdgen ska bli jämn.


Målning på G. Pappa kommer bli allt bra förvånad när han kommer hem imorgon.
Han har inte vågat låta oss måla om det.
Så när katten är borta dansar råttorna på bordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0